ロンドンタクシーの歴史


ロンドンタクシーの製造元、 LTI Limited のホームページから引用させていただきます。

The roots of LTI’s business go back to 1919 when Carbodies Ltd was established as a coach-building operation under the guidance of Robert 'Bobby' Jones on a small site in Coventry.

It was not long before the expanding firm moved to new premises, followed by a further relocation to the present Holyhead Road factory in 1928.

Carbodies soon made a name for itself in the automotive industry for the fine quality of coach-building it could offer prestigious motor companies like Humber, Singer, Daimler, Jaguar, Ford and Rolls-Royce.

In the late 1940s, Carbodies diversified into building taxis. Thanks to a partnership with with Mann & Overton and Austin the first FX3 taxi model, carrying the Austin badge, rolled off the production line in 1948. Over the next ten years, more than 7,000 taxis were produced, mainly for the London market, with only a few hundred used in the provinces.

During the 1950s, Carbodies built bodies for the Commer van and, in conjunction with BSA, made the body for the Daimler Majestic. The company also gained experience of building convertible and estate body shells, developing, tooling and producing shells for every Ford convertible until 1964.

As 'convertible' work declined, Carbodies concentrated on producing complete taxis, starting with the FX4 in 1959.

Carbodies was bought by Manganese Bronze Holdings plc in 1973. Then, in 1982, Carbodies took over the intellectual rights to the FX4 from British Leyland.

When Manganese Bronze bought Mann & Overton in 1984, a new company, London Taxis International, was formed to manufacture and sell taxis.

London Taxis International (and its predecessors) has manufactured more than 100,000 taxis with numerous model changes, including the Fairway Driver in 1992, Fairway Driver-Plus in 1993, Fairway 95 in 1994, the TXI in 1997 and the TXII, launched in early 2002.
(゚∀゚)
サッパリ分かりません


PCに最初から入っていた
翻訳ソフトを使ってみましょう
Carbodies Ltd.がロバートの案内の下のコーチ建てオペレーションとして設立された時には、LTIのビジネスの根は1919に帰ります コベントリの小さいサイトの『ボビー』ジョーンズ。
それは、新しい前提に堅く移動させられる拡大の前に長時間あらず、1928年に現在のHolyhead道路工場により一層の転勤が続いています。
Carbodiesは、それをコーチ築くことの優良品のための自動車産業ですぐ有名になりました Humber、歌手、Daimler、ジャガー、フォード、およびロールスロイスのような名誉あるモーター会社を提供できた。
1940年代遅くに、Carbodiesは、建てているタクシーに活動分野を広げました。
パートナーシップのおかげで と Mann&Overtonとオースチンと、1948年に、最初のFX3タクシーモデルが、オースチンバッジを運び、流れ作業から転がった。
次の10年の間、7000台より多くのタクシーが、地方で使われたほんのわずかの100によって主にロンドン市場に生産されました。
1950の間にCommerバンのためにCarbodiesがボディを建てたこと、およびDaimler荘厳のためのボディにされるBSAと連携して。
会社は、1964年まで、建てているコンバーチブルの経験およびすべてのフォードコンバーチブルのための地所ボディシェル、発展、ツーリング、および生産シェルも得ました。
『変換可能な』仕事が傾いていたように、Carbodiesは、1959年にFX4で始まって、完全なタクシーを生産することに専念しました。
Carbodiesは1973年にマンガン青銅所有財産plcにより買われました。
そして、1982年、Carbodiesにおいて英国人Leylandから知的な権利をFX4に運んで行きました。
マンガン青銅がMann &ampを買った時;
1984年、新しい会社〈ロンドンタクシー国際〉の間のOvertonは、タクシーを製造し、売るために成形されました。
【翻訳不能分】
必死さがうかがえる訳文
高校時代を思い出します
 でも途中で諦めるなよ…


自力でゆっくり訳すことにします。
                                                            ※あまり信用しないこと
LTIのルーツは、コベントリの小さな敷地でロバート・ボビー・ジョーンズの指導のもと、車体製造メーカー「カーボディーズLtd」が設立された1919年に遡ります。

拡大する会社が新天地を求めたのはそれほど昔ではありません。1928年には現在のHolyhead Road工場へ移転することとなりました。

カーボディーズはハンバー、シンガー、ダイムラー、ジャガー、フォードそしてロールスロイスと並ぶ高品質の車体を製造する自動車工場としてすぐに有名になりました。

1940年代の終わりには、カーボディーズはタクシーの車体製造に活動分野を広げました。Mann & Overtonやオースチンとの提携により、1948年にはオースチンの記章を付けた最初のモデルFX3の生産ラインが動き出しました。その後10年の間に、7,000台を越えるタクシーが地方で使用された数百台を除いては主としてロンドン市場のために生産されました。

1950年代、カーボディーズはCommer社製のバン(トラック?)の車体を製造し、またBSAと共にDaimler Majesticの車体を製造しました。
(今日はここまで)


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